יום חמישי, 3 בספטמבר 2009

ריי אנדרסון, המנכ"ל שעשה "סיבוב פרסה" סביבתי

פוסט זה הינו תרגום מתוך כתבה שנכתבה בשנת 2008.

מנכ"ל חברה מחזיק בידיו כוח רב באשר למדיניות בה נוקטת החברה שהוא מנהל, לעובדים שעובדים בה, ולעקרונות על פיהם הוא מנהל. המנכ"ל קובע את מידת ה"קיימוּת" (Sustainablity) בה תפעל החברה. כאשר מנכ"ל שהיה "מזהם" מחליט לאמץ אג'נדה "ירוקה" ואחראית, ההשפעה יכולה להיות נרחבת ומעוררת השראה.

כאשר ריי אנדרסון היה המנכ"ל של "אינטרפייס", חברה שמייצרת שטיחים לשוק הארגוני, הוא עשה מהפך הסטורי בהתייחסות שלו לתהליכי עבודה "ברי קיימא", והיה דמות מרכזית בסרט "The Corporation". לאחר שניהל את החברה במשך כ-20 שנה בהם השליכה החברה בקביעות טונות של חומרים מזהמים בשטחים פתוחים, הוא קרא את ספרו של פול הוקן "The Ecology Of Commerce" כחלק מההכנות שלו לקראת ועידה בנושא קיימוּת. הספר שינה את חייו.

התאוריה המוצגת בספר טוענת שעסקים, יותר מכל יישות אחרת, אחראים לעתיד הסביבה. או שהם ירוויחו משימוש במשאבים מתחדשים או שהם יהרסו את עצמם יחד עם כדור-הארץ אם ימשיכו לנקוט בגישת "הביזה" בדרך לעשיית רווחים.

זמן קצר אחר כך, נשבע ריי שהוא יהפוך את המפעל שלו לארגון בר-קיימא (sustainable) - לא משימה קלה לחברה בעלת מחזור שנתי של כמה מיליארדי דולר, אבל בעזרת הטמעה עיקשת של תכניות למיחזור, הגדלת יעילות השימוש באנרגיה של הדוודים, שימוש בתירס כחומר גלם בייצור השטיחים, וניצול השמש והרוח לייצור אנרגיה, אנדרסון עשה כמה צעדים לקראת הגשמת המטרה שלו. כל אלו סייעו להגדיל את הרווחים של Interface.

חשוב יותר, אנדרסון הראה לקהילת העסקים שאפילו חברה בין-לאומית בעלת מחזור של מיליארדי דולרים יכולה להפוך ל"ירוקה" מבלי להפסיד.

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה