יום חמישי, 5 באוגוסט 2010

מהחזון אל פס הייצור - מנכ"ל תרמוקיר תעשיות (1980) בע"מ כותב

אלי כהן, מנכ"ל תרמוקיר תעשיות (1980) בע"מ, יו"ר הפורום העסקי של העמותה לבניה ירוקה ויו"ר ועדת חומרים של המועצה הישראלית לבניה ירוקה.

המוּדעות הירוקה כבר אינה נחלתם הבלעדית של קובץ 'משוגעים לדבר' והיא חודרת לכל תחומי החיים. התחזיות הקודרות לגבי עתידו של כדור הארץ והשפעת הנזקים הסביבתיים על בריאות הציבור ואיכות החיים, העלו את רמת המודעות, העניין והמעורבות והכניסו אותם לתוך הבית של רבים מאיתנו – החל ממחזור בקבוקים ושימוש בנורות חסכוניות ועד להעדפת מוצרים אקולוגיים.


אני באופן אישי נחשפתי לתחום הירוק בשנת 1989 בזמן שביקרתי בשבדיה. גיליתי מדינה שנמצאת כבר הרבה מעבר למודעות ואוכפת בצורה מקיפה ויסודית שגרת חיים ירוקה: החל מהפרדת אשפה, שימוש במנורות חסכוניות, מחזור מים אפורים, אנרגיה סולרית והפחתת זיהום סביבה על ידי שימוש בדלקים חליפיים. החיידק הירוק דבק בי בביקור וגרם לי להתעניינות ולמידה של הנושא הירוק. עם הזמן, התגבשה אצלי ההבנה כי גם תעשיה יכולה להיות ירוקה וידידותית לסביבה. את ההבנה הזו הבאתי לחברת תרמוקיר, בה אני מכהן כמנכ"ל מאז 2003.


יירוק תעשיה בכלל אינו דבר פשוט, ובתעשיית הבנייה בפרט. על מנת להעביר את החזון לפס הייצור נדרשים יותר ממודעות וכוונות טובות. בסופו של יום, החברה נמדדת ביעילות ובערך המוסף אותו היא מביאה. היום, שלוש שנים אחרי שהתחלנו את המהפכה הירוקה בתרמוקיר, 'בנייה ירוקה' היא כבר מושג מוכר שמושך יותר ויותר מהנדסים, קבלנים ואדריכלים לגלות בו עניין. העניין הגובר הוא כמובן תוצאה ישירה של מודעות וביקוש מצד הצרכנים. אנחנו בתרמוקיר שמחים לקחת חלק פעיל ודומיננטי בהובלת תהליכים ירוקים והנחלתם לתעשייה כולה. תרמוקיר משלימה בימים אלה תהליך של יירוק המפעל המצטרף ל- 14 תווי תקן ירוקים, מתוכם 3 תווי תקן לטיח התרמי, ו-11 לכל סוגי הדבקים המיוצרים במפעל. שלוש שנים אחרי שהחזון הירוק נכנס לשערי המפעל, יש לנו כבר תעודות שמוכיחות כי יירוק תעשייה אינו בגדר חלום.

על התהליך שעברה תרמוקיר תוכלו לקרוא בפוסטים הבאים – על השינויים בפס הייצור, חינוך העובדים ורתימתם לתהליך, על ההשלכות הכלכליות ועל החותמת הירוקה – היא תו התקן הירוק.



להתראות בפוסט הבא,
אלי כהן.


בפוסט הבא:
מיירקים את פס הייצור.


חברת תרמוקיר מספקת מוצרי איכות לבנייה. המוצרים עוברים מעקב בקרת איכות מחמירה בכל שלבי התהליך - החל מכניסת חומרי הגלם, לאורך שלבי הייצור ועד לאריזת המוצר, האחסנה וההולה לאתר הבנייה.


לאתר תרמוקיר

שאלות לאלי כהן ניתן להפנות לדוא"ל info@termokir.co.il